מערכת הגברה איכותית להשכרה ירושלים

מערכת הגברה למוזיקה קלאסית / חילול הקודש?

מאת יעקב שולר / מרץ 2018

להוציא שלושה ארבעה אולמות קונצרטים בישראל אשר מתוכננים אקוסטית באופן המיטבי לקונצרטים של כלי נגינה לא מוגברים, בסאונד טבעי, מתמודדים הנגנים בישראל של 2018 עם מצב שבו רוב האולמות מותאמים בעיקר למערכת הגברה. להבדיל מהגברה לאירועים, מערכת הגברה שתתן מענה מספק להרכב מוסיקה קלאסית דורשת רכיבים יקרים וחשוב מכך – איש סאונד מקצוען המתמחה בהגברת כלים מסורתיים.

ישנה סתירה טבעית בין העובדה כי כלי הקשת למשל, מתוכננים להפקת עוצמה גדולה ללא הגברה והאסטטיקה של הצליל שלהם נגזרת מכך. רוב המוזיקאים המבצעים בכלים אלה יעידו כי כל ניסיון לחבר אותם למערכת הגברה יפגע באיכות הצליל שלהם ויגרום יותר נזק מתועלת. בכל זאת – הגברה נדרשת בחלק גדול מהאולמות המתוכננים מראש לאקוסטיקה "יבשה" – כלומר אקוסטיקה הבולעת צליל יותר מאשר מחזירה אותו וזאת כדי להתאים את חלל האולם למופעים מוגברים. האקוסטיקה היבשה מתאימה למערכות הגברה שיש להם צליל חזק ואגרסיבי ונדרש לרכך אותו כדי להתגבר על מערבולות צליל.

מבט על פתרונות בשוק הבינלאומי מראה כי קיימות דרכים לתכנן אולם כך שיהיה דו שימושי: כשנדרשת אקוסטיקה "רטובה" והחזרת צליל המתאים להרכבי מוזיקה קלאסית למשל – קירות האולם חשופים ומצופים בעץ. כשנדרשת אקוסטיקה יבשה למופעים מוגברים – מסיטים וילונות ומשטחים סופגים והופכים את האולם ליבש יותר. פתרונות כאלה עולים כמובן ממון רב ואולמות חדשים המשופצים בישראל לרוב מדלגים על האתגר הזה ופשוט מכינים את האולם למופעים מוגברים ובכך מאלצים גם מופעים אקוסטיים להיעזר בהגברה כדי להתגבר על התנאים באולם.

שאלו כל חובב מוזיקה קלאסית והוא יביע הסתייגות מהאפשרות להאזין לקונצרט מוגבר. התיווך האלקטרוני מקלקל חלק גדול מחווית הצליל של כלים קלאסיים ומשבש את הבלאנס הטבעי בין הכלים. לא מעט מהקהל הזה יראה אף חילול הקודש של ממש בשימוש בהגברה וידיר רגליו מהקונצרט.

הרכבים קלאסיים הבוחרים בכל זאת להשתמש בהגברה, יבחרו בין רכישת ציוד מתאים לשימוש קבוע, רמקולים מוגברים ומיקרופונים או שימוש בציוד סאונד להשכרה. השוק מציע פתרונות איכותיים מאד להגברת כלי אקוסטיים וכיום ניתן למצוא מיקרופון ייעודי כמעט לכל כלי נגינה. מחברת ציוד הגברה להשכרה בירושלים נמסר כי יש להם לא מעט לקוחות בקרב המוזיקאים הקלאסיים והם משכירים מפעם לפעם ציוד הגברה למופעים קטנים או לנגנים המחפשים פתרון חד פעמי לקונצרט. ציוד הגברה איכותי להשכרה הוא פתרון למי שלא רוצה להחזיק בציוד כזה , לתחזק אותו ולתפעל אותו.

סיטואציה אחרת שהופכת את השימוש בהגברה להכרחי גם בעבור מוזיקה קלאסית היא הופעות תחת כיפת השמיים – תחום שעולה ופורח בעשור האחרון ולא רק בישראל. קונצרטים קיציים תחת כיפת השמיים הפכו למסורת בבירות אירופה וניתן למצוא דוגמאות רבות לשימוש מקצועי בהגברה המשיג תוצאה הנשמעת מעולה – בעזרתו של ציוד איכותי ואנשים סאונד המתמחים בהגברות כאלה.

מערכת הגברה איכותית להשכרה בירושלים והסביבה >